Suomeksi  •  På svenska  •  In English  •  По-русски
TAYS Sydänsairaala
Suomeksi  •  På svenska  •  In English  •  По-русски
Helsingin Sydänsairaalan

HINNASTO

Helsingin Sydänsairaalan

LÄÄKÄRIT

Valinnanvapauden markkinointi toi tulosta ja Suomen mestaruuden

18.5.2017

Sosiaali- ja terveyspalvelujen valinnanvapauden markkinointi on jo tuottanut tulosta Pirkanmaan sairaanhoitopiirin konsernille, joka myös voitti kampanjallaan tämänvuotisen kuntamarkkinoinnin Suomen mestaruuden. Tuomariston mukaan kampanja osoittaa yhteiskunnallista vastuuta, jolla samalla on saavutettu edelläkävijyyden hyötyjä.

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailuun osallistui tänä vuonna 38 työtä. Palkinnot jaettiin keskiviikkoiltana 17.5. Kouvolassa Kuntamarkkinoinnin Piiri-tapahtumassa. Palkittujen ohella esiteltiin kahdeksan muuta finalistia matkailun, asukas- ja elinkeinomarkkinoinnin sekä henkilöstöviestinnän parista.

- Töitä arvioitiin kuudesta näkökulmasta: yhteydet strategiaan, pitkäjänteisyys, yhteistyö, tuloksellisuus, keinot ja mittaaminen. Hankkeet oli huolellisesti suunniteltu ja toteutettu, ja yhteistyön merkitys korostui. Mielenkiintoisia, rohkeita, aikaan tarttuvia hankkeita, kehuu tuomariston puheenjohtaja, Kuntaliiton markkinointijohtaja Maritta Mäkelä.

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailu järjestettiin nyt 12. kerran. Kilpailuun on osallistunut vuosien varrella jo lähes 600 markkinointiprosessia tai -kampanjaa muun muassa elinkeino-, matkailu- ja asukasmarkkinoinnin alueilta.

Uudistukset virittävät markkinointia

Pirkanmaan sairaanhoitopiirin konserni käynnisti markkinointikampanjan yhteistyössä tytäryhtiöidensä Tays Sydänsairaalan ja Tekonivelsairaala Coxan kanssa vuonna 2013, kun sairaaloiden valinnanvapaus avautui vuonna 2014. Kampanjalla se otti yleistä vastuuta valinnanvapauden viestimisestä kansalaisille, mutta sai samalla etulyöntiaseman kilpailussa. Markkinointia edelsi kohderyhmien kartoitus, viestintäkoulutus ja asiakaspalvelun tehostaminen.

Laaja ja näyttävä kampanja on lisännyt valinnanvapauden ja Pirkanmaan sairaanhoitopiirin ja sen yhtiöiden tunnettuutta, rakentanut myönteistä mielikuvaa julkisista palveluista ja tuottanut suoraa asiakas- ja tulonlisää. Kampanja jatkuu edelleen, ja maakuntauudistuksen myötä laajeneva valinnanvapaus edellyttää yhä uusia toimenpiteitä.

Vuodesta 2014 vuoteen 2016 valinnanvapauspotilaiden arvo Pirkanmaan sairaanhoitopiirille on noussut noin 4 miljoonasta eurosta 15,3 miljoonaan euroon vuositasolla.

Lisätietoa valinnanvapauskampanjasta valinnanvapaus.fi.

Helsingin Sydänsairaala on Tays Sydänsairaalan omistama yhtiö ja osa Pirkanmaan sairaanhoitopiirin konsernia. Myös Helsingin Sydänsairaalaan voi hakeutua hoidettavaksi julkisen sektorin potilaana käyttämällä potilaan valinnanvapausoikeutta.

Helsingin Sydänsairaalan

HINNASTO

Helsingin Sydänsairaalan

LÄÄKÄRIT